פעם ראשונה שאתם שומעים על חדר בריחה?

בתור התחלה מומלץ מאד לקרוא הסבר קצר:

חדרי בריחה (escape room) הם סוג של משחק הרפתקה שבו קבוצת אנשים הנעולה בתוך חדר (או מספר חדרים מחוברים) נדרשת לפתור חידות, למצוא רמזים, לפענח כתבי חידה ועוד, על מנת להצליח לברוח מהחדר בתוך פרק זמן מוגדר.

המשחק מזכיר משחקי מחשב שבהם השחקן נמצא במקום מסוים (דירה, אוניה, קניון או כל מקום אחר) ועליו לחקור את סביבתו, להרים חפצים המונחים באזור ולנסות להשתמש בהם בדרכים שונות ולאט לאט להתקדם כך לקראת מטרתו.

ההבדל הוא שכאן המשחק מתנהל באופן מלא בעולם האמיתי!!! במקום לגעת בחפצים באמצעות העכבר, מדובר בחפצים אמיתיים שאפשר באמת למשש אותם, לפתוח אותם ולנסות להשתמש בהם בשילב עם חפצים אחרים.

משחק קבוצתי

הבדל נוסף הוא שהמשחק מתבצע בקבוצה, וכל השחקנים עובדים יחד בשיתוף פעולה כדי להגיע למטרה.

השחקנים אינם מתחרים זה בזה, אלא להפך – עוזרים זה לזה. המטרה משותפת לכולם: לבצע את המשימה תוך פרק הזמן שהוקצב לה (בדרך כלל כשעה). ניתן לחלק את המשימות בין המשתתפים, כל אחד על פי "תחום ההתמחות שלו" – אחד חזק נניח במציאת חפצים נסתרים שיש לאתרם בחדר, בעוד שאחר עשוי להיות מוכשר בפענוח כתבי סתרים.

קצת היסטוריה

חדר הבריחה הראשון בעולם הוקם בעמק הסיליקון ב-2006 והתבסס על סיפורים של אגתה כריסטי. מאז צבר התחום פופולריות ברחבי העולם, ולאחרונה הגיע גם לישראל.

נכון לחודש יוני 2015, רשומים ב"מדריך חדרי הבריחה" הבינלאומי 1765 חדרי בריחה ברחבי העולם.

אחד הדברים המדהימים בחדרי בריחה הוא המידה בה השחקנים נכנסים כל כולם לתוך העניין, שוכחים מהעולם שבחוץ, ומאמינים לגמרי שאם לא יצליחו לעמוד במשימה תוך שעה, "יקרה משהו רע".

ישנם חדרי בריחה בעלי עיצוב מינימלי שבהם מרבית הפעילות מתבססת על דפים ועטים המחולקים למשתתפים. חדרי בריחה אחרים, לעומת זאת, מעוצבים בדקדקנות עד הפרט האחרון וכל מי שנכנס פנימה נשאב מיידית אל האוירה.

בכל מקרה, מדובר בחוויה מדהימה שאינה דומה לשום דבר אחר, וכדאי מאד להתנסות בה לפחות פעם אחת. רבים האנשים שנדלקים על העניין ולאחר ההתנסות הראשונית אף הופכים את חדר הבריחה לפעילות קבועה ומשמעותית בחייהם.

חדרי הבריחה של LOCKED-GAMES

המשחקים שלנו:

  • לא מסוכנים.
  • מתאימים לכל הגילאים. בכל זאת נקפיד שילדים מתחת לגיל 14 ישחקו בליווי מבוגר.
  • לא מצריכים כוח פיזי או כישורים מיוחדים.

עדיין יש שאלות? פנו אלינו

רוצים לשחק? בחרו זמן ללא התחייבות או תשלום מראש

 

  • Add Your Comment


דילוג לתוכן